
Sitten mietin ettei tämä kone millään toimi dlg:nä. Nappasin siispä siivekkeisiin uudet servot tosta mun kombatistani, ja irrotin myös moottorin. Päätin tehdä sähköliidokin. Se kävi helposti, moottoripukin rakennus kesti noin 20min.
Sitten ensilennolle; menin rauhassa lähijärvelle, liidokki ja radio mukana. Ei ollut lainkaan paineita, kunnes huomasin jäällä olevan aikalailla saman ikäluokan tyttöjä. Sitten tuli se ''ei hätää, vituiks menee kuitenkin'' fiilis. Täyty sitten esittää että homma on hallussa, vaikka pelotti kovasti että epäonnistun ja kone tulee 10 osassa takasin. Onneksi muistin tarkistaa ohjainpintojen vuoksi myös moottorin pyörimissuunnan. Olisi jäänyt siihen se lento. :D
No moottoriin kiekkoja, ote siiven takareunasta, ja heitto. Kone nousee liian jyrkästi. Työnnän. Meinaa tulla tonttiin. Huomasin sitten että on liikaa likkeitä, ja ohjaan rauhallisesti korkealle. Meinaa olla liian pieni motti. Hyvä että ees jakso nousta. Siten sammutan moottorin ja trimmailen liidokkia. Hyvinhän se lentää, mutta aika kovaa! Sitten lentelin sillä hetken, testailin sakkausta niin se sakkaa tosi helposti siivelle. Huono juttu, mutta nopeasti sitä oppi varomaan. Sitten otin koneen alas,ja laskussa sakkasi puolessa metrissä. Ei mitään, säädän radioon puolittajat päälle ja laitan koneen taas ilmaan. Lentelin sitä, ja havaitsin ettei muut koneeni taida lentää läheskään niin kovaa kuin tuo. Voi toki olla myös optinen harha. Oikeastaan pienillä muutoksilla voi saada oikeasti hyvän koneen. Tosin kun rinteeseen tämän tein, niin pitää ajaa kovaa ja muistaa ettei vaan jarruta liikaa. Voi olla laskussa aika vaikeaa, jos on kivinen rinne. Olen tyytyväinen, pitää vaan tehdä tästä vielä hieno. Myös painopistettä siirrän edemmäs, voi auttaa sakkaukseen. Ainut varsinainen ongelma oli se, ettei etene vastatuuleen. Liian kevyt!
Specsejä:
-kv 180cm
-V-peräsin
-moottorina 150W Dualsky
-4ch ohjaus, ei fläpsejä tai jarruja tjv.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti